Schoolontwikkeling

Wat fijn dat u deze pagina bezoekt en geïnteresseerd bent in de ontwikkelingen binnen onze school! Dit schooljaar werken we met veel enthousiasme en betrokkenheid aan een aantal belangrijke speerpunten die bijdragen aan de kwaliteit van ons onderwijs en de brede ontwikkeling van onze leerlingen.
In de school is een visual te zien waarin onze vier speerpunten centraal staan. Deze lichten we hier graag kort toe:

1.       Doorgaande lijn en implementatie rekenen

We zijn schooljaar 2025-2026 gestart met een nieuwe rekenmethodiek voor de groepen 5 t/m 8; Getal en Ruimte Junior. Deze methodiek is na een keuzetraject gekozen en sluit goed aan bij de rekenmethode die we gebruiken bij groep 3-4; Semsom.

2.       Doorgaande lijn differentiatie en organisatie

Schooljaar 2024-2025 hebben we kansen ter versterking ontvangen n.a.v. de interne audit gericht op de doorgaande lijn in differentiatie en organisatie. De doorgaande lijn versterken zorgt ervoor dat kinderen minder snel hoeven te schakelen tussen leerkrachten. Daarnaast zoeken we naar effectieve werkwijzen om in drie jaargroepen te differentiëren.

3.       Integrale aanpak: OJW, burgerschap, taal, lezen en ICT

In schooljaar 2024-2025 hebben we i.s.m. externe partners een eerste aanzet gemaakt om de thema’s van Taal en OJW te koppelen in een meerjarenplanning.
Daarnaast zijn we als school met een ouderpanel in gesprek gegaan over Burgerschap, waar ligt de kracht én welke onderwerpen vragen extra aandacht. Deze input nemen we ook mee in ons meerjarenplanning.

4.       Portfolio en toekomstgericht ontwikkeloverzicht

In schooljaar 2026–2027 willen we een nieuw portfolio/ontwikkelingsoverzicht realiseren dat aansluit bij onze visie en visie op onderwijskwaliteit. Om dit doel te bereiken, halen we gaandeweg schooljaar 2025-2026 al input op. Deze input vormt een belangrijke bouwsteen voor de verdere realisatie in 2026–2027

Als u vragen heeft over één van deze speerpunten, bent u van harte welkom!